Co jsou zaklady ?

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Tue Nov 2 16:33:21 CET 2004

On Mon, Nov 01, 2004 at 06:36:36PM +0100, Michal Varga wrote:
> Prubezne:

> Hodne veci se nelisi, nektere ano. Prakticky neznam common linuxaka
> (vyjimecne nemysleno jako urazka nebo cokoli s podtonem), ktery by znal
> alespon zaklady syntaxe CSH. Takze pojdme z druhe strany.

huh?!?! co ma proboha to kdo jaky pouziva shell spolecneho s OS?
ja pouzivam tcsh jak na fbsd, tak na linuxu tak kdekoliv jinde (kdybych neco
jiuneho pouzival), naopak znam spoustu uzivatelu bash/zsh na fbsd...

a kdyz jsme u toho - psani skriptu je vec kterou definuje posix, programovani v
shellu je natolik standardizovane ze se da povazovat za OS-independant

vase postoje pak plodi lidi kteri
#!/bin/bash povazuji za naprosto normalni vec (popr bashovy skript s #!/bin/sh
coz je jeste horsi)

> Co kdyby ho nekdo na linuxovem mailing listu poslal do nekam s otazkou,
> jak si v shellu nastavi chovani, ktere potrebuje (hodne bezna
> zalezitost, takze zadny exoticky priklad). Co udela ted? Zustava mu
> (treba, tohle uz je exotika) prijit na mailing list FreeBSD, kde mu
> poradim leda to, jak nastavit TCSH (zsh anyone?). Oba mame skvele
> vytunene unixy, ale muj 50kb TCSH config mu bude stejne naprd a vsichni
> vime proc.

ja tedy chapu OS-specific mailing listy jako OS-specific. a pokud se budu
zajimat o tcsh tak se zeptam na tcsh mailing listu...

taky si skladuju ve skole (kde je fbsd server) recepty na palacinky ale znamena
to snad ze se tady budu ptat "kolik mouky, kolik vajec" ? probuh snad ne!

> [...]
> FreeBSD?" bych uzivatele klidne posilal tam, kam patri (www.msdn.com?),
> ale treba v tomhle pripade mi prijde trochu iritujici, napsat cloveku
> "zjisti si, jak se pouziva combo awk | cut | awk | grep | tail | awk" a
> za tim podprahove doplnit "ale s touhle otazkou sem priste nelez, na
> tohle mas linuxove diskuze"  (alibisticky nereknu, ze to presne takhle
> nekdo myslel, ale osobne si myslim, ze myslel). Nevrha to zrovna
> nejlepsi svetlo na lidi od FreeBSD a mirne zvelicene - nikdo pak nechce
> FreeBSD pouzivat, protoze jakekoli pomoci se mu stejne dostane jenom od

no... jak tak znam linuxaky tak jsou to namyslena prasata ale to sem nepatri ;)

chci rict tohle - pokud se nekomu libi komunita linuxu at pouziva linux, mne se
naopak komunita fbsd (ti elitarsti nepristupni magori) pomerne libi. je fakt
prijemne kdyz s dotazem "...fribiesdi linuxy..." otravuje nekdo jen 1x denne a
ne kazdych 10 minut.

> V podstate je to napsano niz, kam se dostanu za chvili, ale takova
> mezireakce: Kam pak ty lidi posilat? Pokud nekomu natlucu do hlavy
> pouzivani FreeBSD, reknu mu, aby sledoval current/stable at freebsd.org
> mu k tomu reknu, ze mu tam stejne nikdo nepomuze, pokud prave nehackuje
> [FreeBSD] kernel a na genericke zalezitosti se stejne bude muset ptat na
> nejakem linux at linux.cz, jak se na me asi podiva?

kam? rozhodne ne na zadny mailing list!!! programova v shellu se ma clovek
prece ucit z knizky/psanim prikladu/googlenim/atd. ale rozhodne ne psanim
dotazu do konfery!

to ze v cz/sk pusobi linuxova komunita jako unixova (v podstate) je vec jina

> Prave proto by se mozna hodilo obcas (slovo "obcas" nebylo pouzito
> nahodne) vynechat obligatni "tohle neni primo freebsd, priste
> neotravuj".

nikoho jsem nevyfuckoval (prestoze jsem mel chut!), mne proste ale fakt prijde
daleko efektivnejsi ucit se programovani v shellu pomoci zpusobu ktery jsem
uvedl vyse

> freebsd-questions@ by taky urcite neurazilo a na nekoho by to mohlo
> zapusobit tak, ze se tam dovi neco o svem operacnim systemu. Znovu
> vdecna linuxova provokace, ale - zna nekdo z vas linuxaka, ktery by
> verejne prohlasil, ze pouziva "unix"?

to s fbsd-questions@ jsem nepochopil
ad linuxaci: vetsinu co jich znam jsou vymatlani omezenci (nechci jmenovat ale
kdyz si nekdo po prichodu do Centra Vypocetni Techniky 10 minut rozestavuje
fotecky sve prvni pritelkyne kolem monitoru tak to zarazi) kteri maji jen velmi
omezene poneti o tom co to je linux/unix/atd.

> ta clenska zakladna neni ani tady nejak extremni (porad nemam od nikoho
> [dokonce ani slibeny] feedback na to, jestli usermount v -CURRENT
> funguje i bez prvniho mountu rootem), ale urcite by to bylo
> konstruktivnejsi, nez neustale opakovat "tohle neni FreeBSD [kernel?
> porty? hier? co vic je jeste freebsd?], jdi se ptat jinde.."

hranici chapani "co je" a "co neni" fbsd musi mit kazdy v sobe. nicmene dle
meho dotaz na programovani v sh (coz je posixova vec!!!) uz je za touto hranici

flame on ;)

p.s. hysteria.sk/~neoligism/dot.cshrc - muj tcsh konfigurak - muzu dostat tvuj?
rad se poucim a vylepsim si vlastni tcsh, diq ;)