RAID s chipsetem Sil0680

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Sun Oct 31 14:33:45 CET 2004

On Sat, Oct 30, 2004 at 10:11:46PM +0200, Jozef Drahovsky wrote:
> Je to tak zle len s RAID pri diskoch ATA alebo s ATA vseobecne (vratane
> serial ata)?

ata je typicky konzumni format ktery si kazdy jednak implementuje po svem,
jednak si v nem dovoli prasarny (jakoze se vraci "data written" uz pri ulozeni
do bufferu na disku atd.)

a to s temi ata raidy jsem myslel tak ze kdyz se podivam na "normalni" ata
radice, kde je v kazdem minimalne jedna chyba tak (a to jsou to pomerne
jednoduche veci) tak se mi tresou kolena pri predstave implementace neceho tak
sloziteho jako je raid

> Potrebujem mirrorovat disk 1:1 z dovodu bezpecnosti pod FreeBSD 4.10 co
> teda doporucujes a preco
> respektive co nedoporucujes a preco. (ak ta to neobtazuje)

vim ze se mnou nebude asi nikdo souhlasit ale softwarove raidy nejsou spatne...

vykon sice nic moc ale to se da nahnat cache (ramka je dneska silene levna) a
pokud chces vykon tak ti ho [s]ata stejne neposkytne

muj nazor