Hromadna zmena hesel

Josef Pospíšil pepe at gravastar.cz
Thu Sep 30 19:08:05 CEST 2004

Moc se omlouvam za nejasnost, ale jsem primarne programator a
predpokladal jsem nejvyssi moznou miru jednoduchosti tedy u Unix-like
systemu. Toho, ze v systemu existuje mnoho druhu hesel, jsem si vedom
(mam koneckoncu inzenyra v oboru informatika), ale snad muj pristup
vysvetluje predchozi veta. Za to se tedy omluvam a priste se budu
snazit o vetsi presnost.

Jinak co se tyce tebou navrhovaneho reseni, tak to me napadlo taky
(snad jen python bych zamenil za ruby), jenze mi pripada "spinave".
Prevazne z duvodu bezpecnosti. Mit preci jenom skript, ktery meni takto
jednoduse jednu z nejdulezitejsich systemovych veci se mi moc melibi.
Zvlaste pak, ze je to server primarne urceny pro studentske testovani.
Tim vubec nechci nijak rikat, ze to reseni je spatne, proste se mi
nelibi. Spise jsem myslel jestli neexistuje nejaka utilita typu vipw,
ktera se stara o vsechny potrebne kontroly a pod. a ktere se jednoduse
predhodi soubor paru jmeno:heslo. Ale musim uznat, ze po precteni
prvnich dvou mailu to zcela nebylo jasne a jejich formulace byla no
rekneme velmi vagni :), byl jsem v presu a nepremyslel tak jak bych
mel. Priste se takoveho pristupu vyvaruji.

S pozdravem pepe