SNMP a speedtouch 510i...

Lumax lumax at acompoprad.sk
Fri Sep 24 17:09:16 CEST 2004

Zdravim,

1. myslim, ze v tom to nie je, skusal som menit niektore hodnoty (timeout,
retries...) SNMP session, ale nepomohlo to a naviac nepochopil som vyznam
direktivy backoff (bol by som vdacny za nakopnutie). Snmpwalk, ziskava rozne
hodnoty z MIB okamzite, dokonca ked som dal nacitat cely strom, tak to slo
tak isto okamzite.

2. zaujimavost: napriek tomuto problemu som nechal cez noc prostrednictvom
IOG nacitavat "if" octety IN a OUT z ADSL a vysledok je korektny. Sucet
octetov IN/OUT z masin (na kazdom "if" PC prevadzam monitoring), ktore su
pichnute do switcha ADSL routera, je totozny s oktetami toho routra. Vyzera
to tak, ze cez cron to chodi bez problemov, ale ked to spustim manualne
dokonca i v rezime vlastnika vytvaraneho suboru tak to nejde a pritom ine
monitoringy popripade monitoringy ktore len pripravujem tak aby som bol s
vystupom spokojny, skusam tak, ze si to spustam manualne v rezime root a
doteraz som s tym nemal problem.

3. Prostrednictvom MRTG som to ani neskusal, jednak z dovodu, ze uz bolo
neskoro a jednak z dovodu toho, ze v sucasnom mrtg.cfg mam toho pozehnane s
intervalom monitorovania 5 minut a mal som taky divny dojem, ze to proste...
ani to neviem napisat. V IOG if octety nacitavam len raz za hodinu.

Uvidim, ako sa to bude spravat. Samozrejme budem v tom pokracovat a vyskusam
to i cez tcpdump. No nepojde to tak rychlo, pretoze okrem BSD sa venujem i
NW-u a MS-u.

Vdaka, Lumax