Sendmail

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 21 14:44:50 CEST 2004

Peter Rosa wrote:

> Na mailserveri mi bezi sendmail. Odvcera sa snazime poslat postu na iny
> mailserver, ktory sa hlasi ako Kerio Mail Server (po pripojeni telnetom na
> port 25).
>
> Problem je, ze moj server stale vypisuje hlasku do maillogu:
> STARTTLS=client, relay=mail.7plus.sk., version=TLSv1/SSLv3, verify=FAIL,
> cipher=AES256-SHA, bits=256/256

	Ta chyba je vztazena k sifrovanemu provozu. Takze ji nelze pozorovat
pri "pouhem" pripojeni telnetem. Misto toho je treba pouzit

openssl s_client -showcerts -starttls smtp -connect mail.7plus.sk:25

	Puvodne jsem si myslel, ze problem by mohl souviset s tim, ze  po
jakemkoliv "RCPT" provede server renegociaci SSL parametru, cehoz jsem
si nikde driv nesiml - ale pak jsem zjistil, ze to dela vetsina serveru,
vcetne samotneho sendmailu.

	No, nevadi - alespon mate moznost zjistit, jestli dokazete poslat dopis
alespon "rucne". Krome toho lze postu odesilat i sendmailem - za pouziti
optionu '-v' by take mel byt sdilnejsi ...

	No a podle toho, co uvidite, uvidite ...

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz