2 internetova pripojeni

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Sun Sep 19 14:06:10 CEST 2004

> 	Pokud umis programovat v libovolnem proceduralnim programovacim jazyku,
> pak schopnost programovat scripty v shelu znamena jen pochytit tech par
> jazykovych konstruktu - ktere, navic, jsou "normalni", takze nejspis
> dost podobne tem, ktere znas ze sveho oblibeneho programovaciho jazyka,
> at uz je jim jakykoliv ...

hm... tak tohle mi prijde jako blba rada...

bourne shell a vubec unixovy zpusob "jak na vec" mi neprijde jako uplne ciste
proceduralni...

napr. for zde nepouziva cisla kterymy se pak indexuje ale primo bere prvky ze
seznamu (coz mi ze vseho nejvice pripomina funkcionalni programovani), system
rour pak funkcionalnimu programovani taky dost odpovida (ie. mate funkce
kterymy menite data).

rada ze prechod z "normalniho proceduralniho jazyka" (rekneme pascal) na
programvani v sh pak ma za nasledky takovety programy:
len=`echo $xxx | wc -w`
for i in `jot $len 1`; do
   echo $x | awk "{print \$$i}"
done

apod... (mimochodem, dali mi pomerne dost prace to vymyslet ;) )

kazdopadne bych rozhodne takoveto rady nedaval. ale ten napad s prednaskama je
dobrej ;)

roman