2 internetova pripojeni

Pentium pentium.konference at seznam.cz
Sat Sep 18 13:19:49 CEST 2004

Bohuzel jsem nenasel odpoved ...

Otazka zni
Mam pouze router a chci provadet nat jedna linka
je rl0 128mb
druha rl1 512Ka
rl2 je local

Rl0 192.168.144.10  gw 192.168.144.1
Rl1 10.0.0.1 gw 10.0.0.138
Rl2 192.168.1.100

Pocitac v localu ma ip 192.168.1.x gw 192.168.1.100

Tak a ted reseni udelat dva scripty
Ping gw rl1 pokud err tak nastavit routing přes rl0 a gw rl0
Puzivam IPF a tam by to snad mělo jit nastavit za chodu
Ted jde o to aby jiny script (pokud probehne změna na rl0) zkusil vratit
nastaveni na rl1 a ping gw pokud bude uspech tak vratil nastaveni na rl1

Script 1 da clovek do cronu třeba kazdejch 10 minut a
Script 2 da clovek do cronu třeba kazdejch 20 minut

Tusite jak na ten script protože ja osobne psat scripty bohuzel neumim.

Mam script co když nepingne ip tak restartuje pc je to kvuli zamrzani wifi
karty podobny

#!/bin/sh
PATH=/bin:/usr/bin:/usr/local/bin
export PATH
#
# Monitor the network
# -------------------
# your _own_ IP addr or hostname:
hostn="ip co chci ping"
#
if /sbin/ping -qn -c 1 $hostn > /dev/null ; then
    # ok host is up
    echo "0" > /etc/pingfail
else
    # no answer count up the ping failures
    if [ -r /etc/pingfail ]; then
        pingfail=`cat /etc/pingfail`
    else
        # we do not handle the case where the
        # pingfail file is missing
        exit 0
    fi
    pingfail=`expr "$pingfail" "+" 1`
    echo "$pingfail ping failures"
    echo "$pingfail" > /etc/pingfail
    if [ $pingfail -gt 5 ]; then
        echo "more than 10 ping failures. System reboot..."
        echo "0" > /etc/pingfail
        /sbin/shutdown -r now
    fi
fi