error pri newfs /dev/vn0*

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Sep 17 17:32:20 CEST 2004

Jiri wrote:

>   chtel jsem naformatovat filesystemy co jsem vytvoril pres vnode a
>   dostal jsem tyto hlasky. Nerozumim jim, muzete mi je prosim
>   osvetlit?

	Pro vytvareni lze zadat pomerne velke mnozstvi parametru, ktere
ovlivnuji vytvareny system. Ty, ktere zadane nejsou maji nejake
defaultni hodnoty.

	Tyto parametry ale nelze volit zcela volne - maji urcite vzajemne
vztahy a limity, ktere nelze prekrocit. Coz plati i v pripade, ze byla
ta ci ona hodnota ponechana defaultni.

	Zminene hlasky pak oznamuji, ze bylo treba nektere hodnoty upravit, aby
bylo mozne filesystem vubec vytvorit.

> Warning: Block size restricts cylinders per group to 24.
 > Warning: Block size and bytes per inode restrict cylinders per group
to 23.

	Velikost bloku je defaultne 16384 byte. Toto hlaseni rika, ze s ohledem
na velikost partition a zvolenou (respektive defaultni) velikost bloku
(a dalsi parametry, pripade druhe hlasky) nemuze byt valcu v jedne
skupine valcu vice nez 24 (23).

	Jsou to skutecne jen varovani, kterych si lze celkem beztrestne nevsimat.

	Pro prilis male disky je nekdy vhodne alespon nektere parametry zadat
rucne, vysledky FS muze byt efektivnejsi, nicmene, to je trochu
alchymie, trochu to vyzaduje zkusenosti a trochu je k tomu potreba vedet
jak presne bude FS vyuzivan. Nicmene, pokud neni efektivita kritickym
parametrem, lze celkem beztrestne nechat to, co si newfs vybralo samo ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz