Vymena kernelu v release

Tomas Podermanski tpoder at cis.vutbr.cz
Thu Sep 16 10:15:27 CEST 2004

Dobry den,
     predstavte si nasledujici situaci. Bezne pouzivam urcitou verzi
FreeBSD (rekneme 4.8) na vetsim mnozstvi stroju a rad bych jej pouzival
nadale. Nicmene  s prichodem noveho HW jsem ocas nucen sahnout po
novejsi verzi kernelu. Rad bych tedy dosahl obludne konfigurace, kdy
cely system je z puvodniho release (tedy 4.8), a pouze kernel a veci s
nim souvisejici jsou jine  (tedy dnes vytazeny z 4.10). Nerad bych
otevrel flame na tema proc neco takoveho delat ci nedelat vcetne toho,
ze takle to teda ve FreeBSD neni mysleno.

Muj soucasny postup byl nasledujici:
- Pripravit si instalaci nove verze FreeBSD (napr 4.10).
- Pripravit si zdrojaky systemu
- Upravit make.conf tak aby se prekladala co nejmensi cas systemu (tj.
NO_OPENSSL, NO_SENDMAIL atd.).
- Udelat make world DESTDIR=....
- timto mi v DESTDIR vznikne neco kolem 70MB dat, ktera se da
"naplacnout" na naklonovanou instalaci 4.8.

V podstate dosahnu  pozadovaneho efektu nicmene podstata problemu je v
tom, ze nove prelozeneho SW je zbytecne hodne. Napriklad rozhodne
nepotrebuju nove zkompilovane veci jako cat, grep, date, df, ....(patrne
jich bude vetsina). Naopak veci  typu ps, top, sytat bych zcela urcite
potreboval mit z nove verze.

Ted jsem snad jiz vyjevil dostatek informaci a prejdeme k tomu hlavnimu
a tedy k formulaci otazky:
Napada nekoho rozumny zpusob jak zjistit, ktere binarky a knihovny jsou
uzce spjaty s prislusnou verzi kernelu. Nesnazim se najit absolutni
reseni, ale rozumny kompromis mezi stavem kdy spolu s kernelem nejsou
spojeny zadne binarky (cimz je v podstate ps, top a jim podobni vyrazeni
z provozu) a vyse popsanym postupem. Zajima me pouze 4 rada systemu.

Jistou cestu bych videl ve vyhledani binarek/knnihoven ktere jsou
slinkovane s libkvm popripade s libm nicmene nejsem si jisty zda tato
mnozina bude dostatecna.

Za namety predem dekuji
T. Podermanski