Podpora ALTQ in FreeBSD 5.3

Ondra Holecek bln at deprese.net
Mon Sep 13 21:14:37 CEST 2004

Stefan Kremen wrote:

> Vynikajuci navod k PF a ALTQ je na http://www.openbsd.org/faq/pf/index.html
>
> Zbezne som si pozrel tvoje pravidla. Na co konkretne sa stazujes, ze
> nefunguje?
>
> Celkom sympaticky nastroj na prezeranie a jemne doladovanie PF je
> sysutils/pftop
>
> Napis podrobnosti.
> PiFtiK

Ten navod jsem cetl a moc vynikajici mi nepride ;), to toho ma pf tak
malo nebo to tam je jen tak malo rozebirany?

Naproti tomu ten program pftop sem si pred chvili nainstaloval a prijde
mi uplne skvelej, je to presne to co uz sem dlouho hledal.

No, pripadalo mi ze zrovna queue q_ssh ktera by mela byt vzdy
interaktivni se mi pri zatezi (napriklad ftp kopirovani) znatelne
zpomalila (slo pracovat v pohode, ale cekal bych ze kdyz ji dam nejvysi
prioritu na priq tak bude neustale uplne interaktivni, at se deje co se
deje - teda alespon tak jako by se nic jineho nedelo).

Ted diky tomu pftop vidim ze ta queue pracuje, takze mozna bude chyba,
ze tohle je prac. stanice pripojena na inet pres domaci server/router s
adsl. Ale zase na druhou stranu, ostatni pocitace v siti jsou vyple a
server taky zadna spojeni neinicializuje, takze by tech 100Kb co mam
nastavene u me na altq by melo pres ADSL (128Kb/s) prochazet vcelku bez
obtizi - tj. ten queuing by se mel odehravat uz u me. Doufam ze jsem se
dobre vyjadril.