Automatizovany brute-force utok na SSH

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Thu Sep 9 11:34:44 CEST 2004

Jozef Babjak wrote:

>   ^-- Hmm. Da sa povedat ze mozem, aspon co sa tyka pripojenia na ssh
> port. Na serveri, ktory spravujem, by sa s trochou namahy dali
> vyspecifikovat IP adresy pocitacov/sieti, z ktorych sa pouzivatelia maju
> dovod prihlasovat.
>
> Samozrejme, zdoraznujem, ze to len v tomto specifickom pripade. Vseobecne
> riesenie to nie je.

U me je vetsina spojeni iniciovano z IP adres, ktere nemaji v poradku
DNS zaznam. Takze jsem pridal do /etc/hosts.allow volbu:

sshd : PARANOID : RFC931 10 : deny

a vetsinu tech to pokusu to proste odpalkuje. Kdyz uz je nekdo moc
aktivni a ma v poradku DNS, tak ho pridam rucne do blacklistu ve firewallu.

--
Petr Bezděk