perl (spamassassin)

Petr Řehoř Petr.Rehor at i.cz
Thu Aug 26 10:13:16 CEST 2004

> pri spolecnem provozu spamassassinu a clamav na sendmailu mi
> po nekolika hodinach naprosto dokonale zatuhne masina. Jde
> jen vypnout. Na konzoli je videt tak 5 az 6 hlaseni typu:
>
> pid 24860 (perl), uid 65534: exited on signal 6
>
> Odhaduji, ze to zpusobi perlovy skript spamassassinu, protoze pokud
> provozuji jen clamav, tak masina vydrzi bezet tydny.
> Nevite nekdo co s tim?
>
> Porty mam vsechny aktualni, pouzivam cvsup, a upgrade samotnych portu
> provadim pomoci 'portupgrade -c -C -a'.
> Pocitac: PIII 600MHz, 128MB RAM, HDD SCSI 4GB, 7200 ot/s.

Podle me zkusenosti je to malo pameti a velky pocet soucasne
zpracovavanych mailu. Na mem stroji se 128 MB RAM jsem dopadl stejne,
kdyz se po delsim vypadku zacala vyprazdnovat fronta na sekundarnim
MX, ktery pouziva postfix a je ochoten otevrit i 50 spojeni soucasne.
Server potom uz jenom swapuje, neda se s nim delat nic jineho nez ho
vypnout. Resenim je nasadit "brzdy" do sendmailu:

define(`confMAX_DAEMON_CHILDREN',`10')
define(`confSEPARATE_PROC', `false')
define(`confDELAY_LA', `1')
define(`confREFUSE_LA', `3')

nebo pridat operacni pamet.

Petr Rehor
S.ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor at i.cz
http://www.i.cz