kernel: Limiting icmp unreach response

Jan Unger goosefreebsd at pobox.sk
Wed Aug 18 14:21:19 CEST 2004

> 	To je nasledek jakehokolvi portscanu - pri pokusu otevrit spojenina
> port, na kterem nic u tebe neposloucha se generuje chybove ICMP - a
> protoze  jich je hodne, zasahne limit.

> 	No, zrovna PING FLOOG by, nejspis, ICMP UNREACH ... nevygeneroval.  A
> portscany behaji na Internetu porad.

> 	Pokud mas zajem, aby ty ICMP odchazely - coz myslim nemas - je treba
> zvysit limit.  Pokud mas zajem zjistit, odkud prichazeji ony spojeni -
> jakoze pravdepodobne (protoze s tou informaci stejne nebudes nic delat)
> nemas - pak je to napsano v one hlasce, pripadne lze pouzit TCPDUMP
> [...]

no prave v tej hlaske je len
Aug 18 01:02:57 217 kernel: Limiting icmp unreach response from 236 to
200 packets/sec

takze neviem odkial to slo :o(.  tcpdump pouzivam,ale iba ked som
prihlaseny a prave v tom case som este nebol...  vystihnem a vyskusam..

takze sa nemusim znepokojovat s tym,ze by to nejak rychlostne
obmedozvalo uzivatelov siete za routrom pri takychto utokoch ? ..

Dakujem