ipfw +dummynet

Petr Valenta xvalen at sendmail.cz
Sat Aug 7 21:26:24 CEST 2004

V so, 07. 08. 2004 v 20:36, Jiri Calda píše:

> Problem je, ze netusim, co vse ti je ochoten podkytnout napr. ISP. Vezmu
> to poporade.
> Predne je treba si ujasnit, ze omezovani na tve strane je daleko horsi,
> protoze casto budes zahazovat data, ktera
> uz linkou k tobe prosla. Jiste, dojde pripadne k zmenseni okna a tim
> prispusobeni rychlosti, ale to funguje jen pro TCP.
> Takove UDP se k tobe nacpe a omezeni na tve strane ti nic neprinese.
> Toliko uvod.
> A ted co s tim. Tohle jsou prvni dve moznosti. Pokud  nevyhovuji, tak
> sem z duvodem, vymyslime neco jinehol

> [...]
Zadny router nemam, mam jen jeden jediny pocitac s jednou IP, ale neco
podobneho me taky napadlo. Zkusim se s nim domluvit, aby mi dal dalsi IP
a udelal bych si IP alias u sitovky a na tom druhem IP by bezela
proxyna. Jestli to bude fungovat, bude to asi nejjednodussi reseni.
To,ze je omezovani pasma u me divny, je mi jasny,ale provider proste
nehodla shapeing na routeru nastavovat. UDP blokovat nemusim, jde mi jen
o fetch ftp/http, kdyz delam upgrade sytemu, nebo instalaci noveho
softwaru a nechci kvuli tomu cekat do vecera a taky nechci zaplacnout
celou linku.