Nekolik nakopnuti prosim :)

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Sun Aug 1 13:27:46 CEST 2004

Ahoj,

>potrebuji na svem serveru nakonfigurovat sekundarni DNS server. Vim o BINDU atd, ovsem ten se mi zda byt ponekud slozity a mohutny,

Jak uz bylo receno bind a mate klid.

>Dalsi zalezitost se tyka zalohovani. Potreboval bych nejak zazalohovat soubory (ktere byly zmeneny ale neni podminkou) + databazy na jiny FTP. Ma nekdo predstavu jak toto nejlepe vyresit?

man tar
Je to dost mocny nastroj. Sam delam zalohy dulezitych souboru na spouste
stroju tarem a pak je scp-cknu na zalohovaci stroj. Tam je pak vypalim
na CD nebo DVD. Napsat si prislusny scriptik neni zas tak slozite, ba co
vice, je to pekne cviceni z shellu..

>Posledni dotaz jaky news a list server by jste doporuculi? Jako mailserver pobezi postfix.

Opravdu potrebujete provozovat vlastni news server? Nejlepsi je pripojit
se k serveru, ktery provozuje tvuj ISP (pokud), protoze pokud maji byt
opravdu slusne udrzovane, tak je to prace. Jako listserv  pouzivame
(napr. www.freebsd.cz) Mailmana (je taky v pkg).

Jirka