quota a freebsd 4.10

Martin Nuc martin at nuc.cz
Sat Jul 31 09:34:47 CEST 2004

Zdravim vsechny v konferenci,

Mam nasledujici problem:

Pocitac s freebsd 4.10RC2. Chci nastavi quoty. Nainstaloval jsem z portu
program SetQuota (to s problemem tak nesouvisi, ale je to jedina vec, ktera
mi vypsala nejakou chybu). Jadro jsem samozrejme zkompiloval atd. (podle
handbooku). Zkusil jsem si to i na pocitaci s Freebsd 4.8 a tam mi to
chodilo bez problemu, takze chyba bude nekde jinde :) A ani google mi nic
neporadil krome
(http://216.239.59.104/search?q=cache:p_5YyspZX8UJ:www.geocrawler.com/archiv
es/3/148/2001/11/150/7064454/+setquota+:+GETQUOTA+Invalid+argument&hl=en,
stranka jiz neexistuje, takze z cache googlu, ani tam jsem odpoved nenasel)

Projevuje se to takhle (users je group, a fs /usr ma userquota a
groupquota):

1/
# setquota -g -f /usr -bh20M -bs20M users
setquota : GETQUOTA(users) - Invalid argument

2/
# edquota -g users
Otevre se ve soubor, kde je jen:

Quotas for group users:
~
~
~
~.....

Tam napisu nejake udaje podle priklad jako treba
/usr: kbytes in use: 0, limits (soft = 500, hard = 600)
        inodes in use: 0, limits (soft = 50, hard = 60)
pak soubor ulozim. Zadna chyba se nevypise. Kdyz ten prikaz spustim znovu
otevre se opet soubor, ale je v tom stavu jako kdyz jsem ho otevrel poprve.
Zkratka zadna zmena. Na druhem pocitaci s FreeBSD 4.8 se zmeny ukladaji.

3/ dalsi rozdil v porovnani s pocitacem s FBSD 4.8 ...
Kdyz poprve otevru ten soubor na pocitaci s Freebsd 4.8 s quotama pomoci #
edquota -g users, tak uz je tam:

Quotas for group users:
/usr: kbytes in use: 0, limits (soft = 0, hard = 0)
        inodes in use: 0, limits (soft = 0, hard = 0)

kdyz jsem toto udelal na pocitaci s FreeBSD 4.10RC2, tak soubor obsahoval
jen:

Quotas for group users:
~
~
~
~.....

Jsem vdecny za jakykoliv napad ci radu. Hledam reseni pokud mozno bez
reinstalace systemu.

Dekuji,
	Martin Nuc