Peter Rosa prosa at pro.sk
Wed Jul 21 09:38:08 CEST 2004

Zdravim vsetkych :-)

v ziadnom pripade som nechcel vyvolat nejaku flame...

Proste zhanam informacie. Myslim, ze je najlepsie "to not reinvent the
wheel", nemyslite ? A na to sluzia konferencie (dufam).
Preto zvycajne moja prva cesta smeruje na Google/Yahoo/FreeBSD/man a druha
(ak treba) sem.

Zakladny problem vacsinou je, ze viem, kde je problem, ale neviem po com mam
patrat, aby som ho vyriesil.
A riesit tuto elementarnu dilemu tym, ze budem studovat vsetko, sa da iba
urcity cas. A cas uz od oktobra 2003 nemam (14-18 hod v praci vratane
vikendov).
Tolko na ospravedlnenie a prosim o trpezlivost :-)

Spat k threadu:
> Utok formou zkouseni hesla pres SSH mozna vypada pekne...
Neuverite, ale v mojich Linux zaciatkoch ma dvakrat hackli cez SSH... Aj ked
tam podozrievam mladenca, ktory mi to instaloval a konfiguroval, ale to je o
inom. To som o Unix-like OSs vedel akurat, ako sa spustia, chpasswd, halt a
pod. Tak som sa ucil a ucil a ucil :-)

> sel na SSH, tak nejspis pres nezverejneny buffer overflow
Tu sa pristavim - zatial kazdy utok, co som videl, spocival vo vytvoreni
backdoors. T.j. adduser (zrejme v inej podobe, aby nesyslogoval), neskorsie
prihlasenie ako tento user a instalacie nejakych programov. A tu sa uz ta
SMS-ka objavi, nie ? Takze aj ked nie ihned, aspon neskor.

Preto som vyvolal tento thread, ako to urobit UNIVERZALNE. Proste som sa
snazil neobjavovat to koleso znovu, ak to uz niekto z vas ma daaavno
vyriesene. Asi nema, a asi to ani nikoho netrapi.

Skoda, ze to skonci na tom, ze "nemam cas studovat". Ozaj nemam, aj napriek
tomu musim nejako chranit moju firemnu LAN-ku. Aj preto som dal zbohom
Linuxu (kedze, ako som videl, prelomit ho bolo dielom 3 minut) a presiel k
FreeBSD.

> Evidentne si sa este asi nikdy nepokusil ziadnu dokumentaciu napisat
Pokusil, a robim tak s kazdym multimedialnym projetom, ktory dokoncujem.
A teraz sa este snazim dopisat po nociach Anti-SPAM How-To. Prosim,
nepomohol by mi niekto odtialto s korekturami, ked to bude v takom stadiu ?
Cca 10 dni oddnes.

No, tak sa majte pekne.

Peter Rosa