Peter Rosa prosa at pro.sk
Tue Jul 20 20:34:14 CEST 2004

> ano, pokud pouzivas jen sh-like shelly, standardnim zpusobem
> (shelly startuji opravdu jako login shelly) a uzivatele pouzivaji 'su
> -' a ne 'su'. Mozna tam jsou i jina ,,pokud'', ted me uz nic nenapada.

To je prave zadrhel - rad by som to riesil pre KAZDEHO PRIHLASENEHO BEZ
VYNIMKY.

Lenze to vobec nie je take priamociare (a nielen v UNIX-e) - to mnozstvo
nastavovacich suborov, o ktorych sa dozvedame len tak uchytkom (castokrat
pri studiu uplne inych veci) je tazko udrzatelna diera. Napr. o
/etc/profiles som doteraz nepocul. A rovnako som donedavna nic nevedel o
/usr/local/etc/procmailrc, /etc/mail/mailer.conf atd., atd.

Skuste najst man stranku, kde je popisany /etc/profiles aspon tak ako man 5
crontab. Urcite bude spomenuty niekde v man sh/tcsh a pod., ale len v sekcii
FILES a dost. Ja som naozaj snazil, ale nic som nenasiel.
Pritom crontab je fajn, ale je to taka zbytocnost v porovnani so
zabezpecenim systemu (kam login nepochybne patri).

Jeden aby si radsej odstrihol kabel a hodil maslu na prvej lampe :-)

Takze, ake mate ostatni skusenosti s dalsimi "pokud" ? A co s hackerom,
ktory sa vam vlomi do masiny a vy by ste VEEEELMI radi mali aspon hlasku na
pageri, ze sa nieco take stalo... Ako to riesite ?

Fuj, ale som sa rozpisal :-) Nabuduce sa polepsim.

Peter Rosa