novejsi ATI Radeon a akcelerace

Vinclav Erich vinclav at ives.vs.sk
Tue Jul 20 08:42:31 CEST 2004

On Mon, 19 Jul 2004 15:31:02 +0200, Martin Nuc wrote

> Gatos jsem stahnul, ale nezkusil :( Takovy to drm-kernel je modul??
> Da se to pouzit i ve freebsd?? Když udělám

Takze, ospravedlnujem sa za mystifikaciu... Nemal som to odskusane. Vcera
som to odskusal (na 4.10) a bohuzial nefungovalo mi to. Taktiez nefunguju
originalne ovladace (radeon) z distribucie, co som pisal ze ide. Som to
vtedy skusal v rychlosti a som bol spokojny, ze mam aj TV-OUT a uz som si
nevsimol ze ovladac bol vesa... :( . Trocha na to pomohol jeden patch -
aspon to spoznalo zariadenie (kartu) pri natahovani kernelu
(http://freebsd.rambler.ru/bsdmail/freebsd-bugs_2003/msg05970.html). Je to
pre 9200, ale malo by to fungovat aj pre 9600 - pridas si len adekvatny
riadok - teda presnejsie ja som pridal dva, kedze su na karte dva cipy
(pciconf -vl). Doteraz by to bolo OK. V kerneli som si pridal "option agp"
a "option radeondrm". Po restarte mi to pekne vypisalo, ze naslo zariadenie -
 presny vypis tu nemam ale ocividne identifikovalo kartu. Ale. Pri spusteni
X-ov mi vypise hlasku (priblizne) "no device section found for PCI 2:0:1" a
skonci... Kedze karta ma dva device 2:0:0 a 2:0:1 len som v konfiguraku X-ov
skopiroval sekciu device a upravil zariadenie (z vypisu sa zdalo ze problem
je ze v konfiguraku nevie najst device pre druhy cip). Chyba sa nezmenila.
Problem vyzera na ovladac radeon z XFree, kedze v logu z X-ov som nenasiel
zariadenie RADEON 9600.

Dalsi vyzkum bude pokracovat dnes... ;) Pokial ale ma niekto konkretnejsiu
predstavu, co s tym, budem vdacny. Pravdepodobne sa uz budem orientovat len
na XFree a ovladac v nom... Teda co som nasiel cez google, tak sa poniektori
tvarili ako ze OK, ale bud mali 5.x radu BSD alebo XFree 4.3.99, ale mozno
som nieco prehliadol...

--
Erich Vinclav