Vinum problem. - zdochne dosk pri kopirovani z mirroru na mirror.

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Mon Jul 19 12:29:14 CEST 2004

Staniclav Sitar wrote:
> Snazil som sa urobit velmi jednoduchy fileserver s dvoma Samba
> zdielanymi diskami.
> Jeden pre RW pristup,(zrkadlo1, a druhy pre ReadOnly pristup)
> Urobil som jednoduchy skript, ktory o 3 rano vezme jeden adresar s jednejo
> mirroru, zataruje to do suboru ako
> roeveryone/Automaticka_Zaloha/2004_06_18_03_22.tgz
> Casto, ked sa skript spusti, objavia sa podobne chyby, veduce nakoniec
> (cca po tyzdni prevadzky) ku CRASH jedneho subdisku.
> Priklad:
> ad2: WARNING - READ_DMA UDMA ICRC error (retrying request) LBA=57808895
> [...]

Podle toho co pisete to vypada na HW problem disku ad2. Zacal bych tedy
patrat timto smerem. Podivejte se, co o tom disku rika SMART. Zkuste
parcely ve slice 2 zformatovat bez pouziti vinum a zkusit je cele
precist a pote cele zapsat. Objevi-li se stejna chyba jako predtim, disk
ad2 zrejme odchazi do vecnych lovist, nezapomente prekontrolovat i
kabelaz k disku - i v te nekdy muze byt zakopan pes.

--
Petr Bezděk