Zatuhnuti X pri startu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 16 14:27:15 CEST 2004

xeo at email.cz wrote:

> prosim potreboval bych jeste poradit... Pri nabihani nebo pri vypinani X se mi casto stava ze kompl totalne zatuhne a musim ho vypnout a znovu zapnout... nechapu proc... zvlastni je ze pokud ty X nabehnou tak uz to muze bezet jak dlouho chce a nekousne se to...
>
> mam
> -FreeBSD 5.2.1. (GENERIC)
> -HIS ATI Radeon 7500 (RV200)
>     - v XF86Configu sem si musel zmenit driver z ATI na Radeon abych
> to rozjel v pouzitelnym rozlisenim
> -XFree86 4.3.0

> Section "Device"
> [...]

	Bohuzel, skala pricin je dost siroka. Neco muze jit napravit
laborovanim s optiony v sekci "devices" konfigurace:
http://www.xfree86.org/4.3.0/radeon.4.html

	Neco muze byt chyba v ovladaci a nemusi to jit napravit vubec. V
takovem pripade muze byt vhodnym resenim upgrade XFree86 na verzi 4.4.0
(ted tu zadnou 5.x po ruce nemam, ale  mam dojem, ze tam je stale
4.3.0).  Ale ani to problem vyresit nemusi.

	Nemusi vam byt schopen poradit ani ten,  kdo presne tuto kartu pouziva
- problem muze byt zavisly na pritomnosti konkretniho dalsiho zarizeni,
obzvlast pokud s touto kartou napriklad sdili preruseni. Pak muze pomoci
reorganizace komponent v pocitaci tak, aby preruseni pokud mozno sdilene
nebylo, nebo alespon dochazelo ke sdileni s jinym zarizenim ...

	Zkuste vyndat vsechny pridavne karty a zakazat na desce vsechno co
zakazat lze. Pokud problem vymizi, je zrejme, ze je vhodne se  vydat
touto z moznych cest.

	Krome toho,  nemusi  bytvubecodveci podivatse, jestli mate  package
XFree86-Server-* v opravdu aktualni verzi - a pokud  ne, tak zacit s tim
(nezapomenout pripadne prislusne aktualizovat i vsechny baliky,  na
kterych tento zavisi).

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz