Co může bránit restartu?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jul 15 17:22:30 CEST 2004

Milan Cizek wrote:

>(příkaz `reboot`). Teď mi to ale najednou přestalo v případě nouze restartit, což je docela problém.

> Nebo bych měl použít spíš příkaz shutdown? Díky

	Je pravda, ze tyto dva prikazy nedelaji uplne totez - reboot vola libc
funkci reboot, ktera vola syscall reboot a ten uz dela vsechno to, co se ma.

	shutdown (pokud neni volan s parametrem -o) posila SIGUSR2 (halt+power
off) respektive SIGINT (restart) procesu s id 1 (z definice init) a tim
to pro nej konci.

	Pravda, INIT pro prichodu signalu (m.j.) zavola reboot ...

	Je spise nepravdepodobne, ze by zamena reboot za shutdown mela nejaky vliv.

	Spis se pri upgrade zmenila nejaka dulezita vlastnost ACPI/APM systemu
a ten ztratil - na konkretnim BIOSU - schopnost restart provest.

	Mam takovy pocitac doma. Jeho schopnost restartovat se je zcela
nahodna. Nekdy napriklad misto restaru udela power-off a naopak.

	Krome toho, v ACPI popisech v BIOSu byvaji velmi nezridka syntakticke
chyby, ktere pak brani ACPI rozhrani OS spravne fungovat (pokud to
vyrobce desky ladil pouze proti interpreteru od Microsoftu, nemusel na
chybu prijit, pokud ji zrovna tento konkretni interpreter ignoruje). Ja
je tam rucne opravoval a pak prepaloval opraveny BIOS. To ti ale spis
neradim.

	Zkus, kdyz uz mas updatovany system, updatovat jeste BIOS. Horsi by to
byt nemelo, i kdyz jiste to rozhodne neni ...