Vinum

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Fri Jul 9 15:35:34 CEST 2004

Ernest Salamanca wrote:
> Nevim jestli tuhle zpravu neposilam podruhe, jelikoz se mi poprvni vratila, pripadne me omluvte :-)
>
> Tak jsem dostal za úkol nainstalovat server s deskou Intel D865 PERL která
> má SATA RAID. Bohužel, když jsem dal disky do onoho RAIDu, neviděl jsem je z
> BSD. Rozhodl jsem se tedy pro alternativní řešení Vinum. Disky Vinum ale
> můžu vytvořit až po instalaci systému. Můžu nějak přesunout systém na disky
> Vinum abych měl i mirroring systému? Nevím jestli jsem to dobře popsal ale
> snad to pochopíte co bych chtěl.
>
> Ernest

Ja mam rozchozene Vimum na 5.2.1-RELEASE. System me bezi na mirroru
(krome swapu) a jeste tam mam i 4 dalsi disky v RAID5. Pres 3 mesice to
bezi v testovacim rezimu a zatim zadny problem, jen rychlost zapisu u
RAID5 je nic moc - ale s tim se musi pocitat.

Dobry navod, byl uz tady take zminen, je zde
http://devel.reinikainen.net/docs/how-to/Vinum/

Neskodi si take precist kapitolu o Vinum z knihy "The Complete FreeBSD"
na http://www.vinumvm.org/.

A taky samozrejme HandBook.

--
Petr Bezděk