Vinum

Honza Dusak akela at terminal.cz
Fri Jul 9 13:04:34 CEST 2004

 Ernest> Nevim jestli tuhle zpravu neposilam podruhe, jelikoz se mi
 Ernest> poprvni vratila, pripadne me omluvte :-) Tak jsem dostal za
 Ernest> ukol nainstalovat server s deskou Intel D865 PERL ktera ma
 Ernest> SATA RAID. Bohuzel, kdyz jsem dal disky do onoho RAIDu,
 Ernest> nevidel jsem je z BSD. Rozhodl jsem se tedy pro alternativni
 Ernest> reseni Vinum. Disky Vinum ale muzu vytvorit az po instalaci
 Ernest> systému. Muzu nejak presunout system na disky Vinum abych mel
 Ernest> i mirroring systemu? Nevim jestli jsem to dobre popsal ale
 Ernest> snad to pochopite co bych chtel.

Pro mirroring root fs muzes pouzit nasledujici ve zkratce popsany
postup.  Neni to vec pro zacatecnika , ale take nic hodne sloziteho.

- nainstalovat OS normalne na prvni disk
- nastavit vinum promenne bootloaderu dle handbooku
  http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/vinum-root.html
- na druhem disku rozebehnut vinum  a provest dump OS na druhy disk
  vcetne pripadneho nahrani master boot-u .

  Pozor na hratky s labelem ``a'' ( partion v partione ) ,
  pozorne si precti prislusnou pasaz v handbooku

- nabootovat OS z druheho disku ( currdev nebo rootdev )
- nakonfigurovat + pridat prvni disk do mirroru

--
Honza Dusak