ftpd a vypis pripojenych uzivatelu

Ondra Holecek bln at bln.no-ip.org
Sat Jul 3 00:27:20 CEST 2004

DD,

chtel jsem se zeptat jakym zpusobem ziskavate informace o tom kdo je prave
prihlasen a odkud na ftp (pokud beru standartni ftpd z base 5.2, na min. 4.7
je tusim to stejny)

z manu a zdrojaku vidim ze jediny misto kam tyhle informace ftpd uklada je
wtmp, takze se daji zobrazit pres last, a jako line (terminal) se zde uvadi
ftp. Tak jsem zkusil last -t ftp ale nic se nezobrazilo. Po trose patrani
jsem prisel na to ze ftpd line uklada jako ftp<pid>, ale last to pid pred
zobrazenim odfiltruje, nicmene porovnavani provadi jeste s pid, proto samotne
-t ftp neuspeje.

To je problem pokud spoustim ftpd z inetd protoze ma narozdil od standalone
ruzne pidy.

Jasne ze muzu udelat napriklad pres awk aby filtroval z celeho vystupu last
jen ty spravne radky, ale spis mi jde o to jestli to vyse popsane chovani je
bug nebo ficura.

Trochu sem last upravil ze prijima dalsi parametr, ktery urcuje kolik znaku je
pro popis terminalu signifikantnich, teda treba last -t ftp -c l3 urcuje ze
pro line (terminal) jsou pri porovnavani dulezite jen prvni tri znaky a
vypise spravne vsechny line s ftp

Ale pokud je to tak schvalne (proc?) tak asi nema smysl to nikam dal posilat :
(