Vzdálené vypnutí Freebsd

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Fri Jul 2 11:11:43 CEST 2004

V pá, 02. 07. 2004 v 10:48, Břetislav Kubesa píše:

> existuje nejaky zpusob, jak vypnout FreeBSD z Windows pres sit BEZ zasahu uzivatele ?
> Jde mi o to, ze na Win XP mam pripojenou UPS, ktera vypne pocitac 2 min pred kritickym vybitim baterie (pred vypnutim mam moznost spustit libovolny program). Hned vedle je pocitac s FreeBSD a je na stejne UPS (utahne oba asi 12min, coz staci pro zdejsi podminky), jenze neni primo s UPS propojena. Prepojit naopak to nemuzu, FBSD bezi na starsim stroji a je bez USB.
> [...]

Sezen si nejake prikazove SSH pro Windows, udelej si SSH2 klice, dej
verejny klic na FreeBSD do ~/.ssh/authorized_keys2, nastav na FreeBSD
masine pro sveho uzivatele prava na vypnuti stroje, treba pres sudo.

Potom dej na Windowsovou masinu do softwaru od UPSky neco jako

ssh kraksna sudo halt

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
Co vime o lasce? Laska je jako hruska. Hruska je sladka a ma urcity