Vzdálené vypnutí Freebsd

Ondra Holecek bln at bln.no-ip.org
Fri Jul 2 11:04:50 CEST 2004

On Friday 02 July 2004 10:48, Břetislav Kubesa wrote:
> Zdravim,
>
> existuje nejaky zpusob, jak vypnout FreeBSD z Windows pres sit BEZ zasahu
> uzivatele ? Jde mi o to, ze na Win XP mam pripojenou UPS, ktera vypne
> pocitac 2 min pred kritickym vybitim baterie (pred vypnutim mam moznost
> spustit libovolny program). Hned vedle je pocitac s FreeBSD a je na stejne
> UPS (utahne oba asi 12min, coz staci pro zdejsi podminky), jenze neni primo
> s UPS propojena. Prepojit naopak to nemuzu, FBSD bezi na starsim stroji a
> je bez USB. Stacilo by mi, kdyby jste mne poukazali na nejake informacni
> [...]

no opravdu hodne jednoduse by to slo napriklad takto:

# nc -l -p 5566 -e /sbin/halt

a na windowsech pak jen spustit telnet pocitac 5566

Ale to to pak bude moct spustit kdokoliv a vypnout vam pocitac, lepsi by bylo
napsat si neco podobnyho ale aby to nejdriv muselo obdrzet heslo nez by
provedlo prikaz.. A k tomu jednoduchyho klienta na windows. Tipuju to tak na
50 radku serveru a 20 klienta :)