zlyhanie vinum mirroru

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Wed Jun 30 12:04:25 CEST 2004

Zdravim vsetkych!

Problem, ktory mam, uz prakticky riesit netreba, ale rad by som sa spytal
na vas nazor, preco tento problem vobec nastal. Na pocitaci, ktory sluzi
ako "server" (Pentium 150MHz, 48MB RAM) bezi FreeBSD 4.9-RELEASE +
security updates. Operacny system je nainstalovany na 4,3GB HDD, kde je
umiestnene /, /usr a /var. Adresar /usr/home je na vinum mirrore
vytvorenom na dvoch 40GB IDE HDDs. Na zaciatku kazdeho z tychto dvoch
diskov je urobeny 80MB odkladaci priestor, zvysok je pouzity na spominany
mirror. Na mirrore boli umiestnene domovske adresare pouzivatelov, web a
ftp.

Vsetko fungovalo bez najmensich problemov do pondelka minuleho tyzdna.
Prvym indikatorom problemov bolo, ked mi screen(1) v ktorom bezalo
centericq(1) "spadlo" na signal 11. Povedal som si ze "stava sa", pre
istotu som sa odhlasil a prihlasil znovu (cez ssh), spustil som si novy
screen a nove centericq a dalej som tomu nevenoval pozornost. Po
niekolkych malo minutach sa to iste stalo kolegovi, ktory bol tiez
pripojeny cez ssh a mal spustenu kombinaciu screen(1) + centericq(1).
Vtedy som spozornel a prakticky okamzite som zistil ze jeden zo subdiskov
v mirrore je v stave "up" a druhy v stave "staled". Do cca 10 minut bol
jeden zo subdiskov v stave "staled" a druhy v stave "crashed", mirror sa
porucal do vecnych lovist a udaje sa mi nepodarilo nijakym sposobom
zachranit. Rovnaky status diskov bol aj po prelozeni oboch HDD do ineho
pocitaca s FreeBSD.

Hardverovo su oba disky v poriadku, teda aspon isli bez problemov znovu
rozdelit, naformatova a vytvorit na nich opat vinum mirror. Ma niekto z
vas napad, preco mohlo k takejto poruche dojst? Disky "neodisli" naraz,
ale v kratkom casovom useku za sebou. Hardverovo su v poriadku, poskodili
sa len udaje o vinum-e ulozene na nich...

Jozo.