chkrootkit

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jun 27 00:34:46 CEST 2004

Peter Rosa wrote:

> P.S. Na moj dotaz ohladne LKM sa nenajde odpoved :-))) ?

	Zasah do zdrojoveho kodu. Do jedne radky staci. Plus preklad jadra.

	OR vytvoreni takoveho KLD modulu, ktery po sve aktivaci zablokuje
prislusna volani jadra.

	Mimochodem, LKM je zkratka/pojem, ktery na FreeBSD existuje, ale
patrne ve svem dotazu nemate na mysli to, co znamena - LKM moduly uz se
mnoho verzi nepouzivaji. Nahradilo je, uz pomerne davno, KLD. Nicmene,
moje odpoved je v tomto ohledu univerzalni.

	V kazdem pripade byste si mel rozmyslet, proc vlastne chcete udelat to,
co chcete udelat a zda tim realne neco ziskate. Ja osobne jsem odpoved
na tuto otazku v minulosti vyhodnotil na "ne" - utocnik, ktery by byl
schopen "securelevel" ochranu je schopen bez vetsich komplikaci pouzit
vlastni jadro. A - v kazdem pripade potrebuje fyzicky pristup ke konsoli
a pokud ke konzoli muze pristupovat neopravnena osoba, pak pocitac proti
ni stejne nelze zabezpecit.