CUPS nevie pouzit paralerny port.

Staniclav Sitar sitar_vim at procaut.sk
Fri Jun 18 11:38:28 CEST 2004

Vazeni pani.

Doma mam nainstalovany FreeBSD r5.2. Krasne funguje ako
desktop a ako platforma na moje ucenie sa unixu.

Pokusal som sa nainstalovat moju fungel novu 24 ihlickovu
tlaciaren vytiahnutu zo smetnej bedne.

Pripojil som ju na paralerny port, zapol a vyskusalju:
cat ~/list.txt > /dev/lpt0

Funguje. Aj tlaciaren aj paralerny port.
Aspon teda v textovom rezime.

Pre graficku tlac som za rozhodol pouzit system CUPS.

Nainstaloval som si:
doma# ls /var/db/pkg/* | grep cups
/var/db/pkg/cups-base-1.1.19.0:
/var/db/pkg/cups-lpr-1.1.19.0:
/var/db/pkg/cups-pstoraster-7.07:
/var/db/pkg/cups-1.1.19.0:
doma#

Spustil som
doma# cupsd

V dokumentacii
file:///usr/local/share/doc/cups/sam.html
sa pise:
You can see a complete list of supported devices by running the
lpinfo(8) command:

lpinfo -v ENTER
network socket
network http
network ipp
network lpd
direct parallel:/dev/lp1
serial serial:/dev/ttyS1?baud=115200
serial serial:/dev/ttyS2?baud=115200
direct usb:/dev/usb/lp0
network smb

Vyskusal som to a tu je vysledok:
doma# lpinfo -v
network socket
network http
network ipp
network lpd
serial serial:/dev/ttyd0?baud=115200
serial serial:/dev/ttyd1?baud=115200
doma#

Poradte mi prosim. Kde sa mi "stratil" paralerny port?
Ako mam cupsd presvedcit aby pouzil na tlacenie paralerny port?

Skusal som tlaciaren konfigurovat cez browser a adresu
localhost:631
ale tam mi pre tlaciaren ponuka iba "porty", ktore vidim cez
lpinfo -v

Nemate niekto prosim konfiguracny subor (ppd) pre
NEC Pinwriter P30, alebo aspon Epson LQ1500.
Na www.linuxprinting.org som to nenasiel.
Skusim pouzit eps24.ppd, ale asi to nebude to prave orechove.

Dakujem
Stano