2 ip adresy na stejne siti

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jun 18 02:42:24 CEST 2004

jsedo wrote:

> Mam dva stroje s freebsd 5.2.1
> Jeden je pripojen k ISP a ma verejne ip adresy.
> potreboval bych dostat ty verejne ip adresy na druhy router

> router 1
> xl1  vstup od isp x.x.x.29/29
> xl2     vystup do me site 10.1.1.1/24
>             alias  x.x.x.30/29
>             alias x.x.x.31/29

	To ale samo od sebe nejde, mit na vice interfacech routeru tutez sit.
Router by pak nevedel kam pakety patrici teto siti odesilat. Router je,
zarizeni urcene k prehazovani paketu mezi RUZNYMI sitemi.

	To co chcete zvlada treba bridge.

	Jak snadne ale bude rozchodit na jednom stroji bridge+preklad si nejsem
jisty - to jsem jeste nedelal.

> xl2 vystup 10.1.50.1/24 a potreboval bych zde mit verejnou ip adresu
> x.x.x.30
> xl3 vystup 10.1.60.1/24 a potreboval bych zde mit 2 verejnou ip adresu
> x.x.x.31

	Vlastne jste nam nepopsal puvodni problem, ale jen jedno z jeho reseni
a snim chcete poradit. Takze ja nemuzu posoudit, nakolik je reseni
"musim zde mit verejnou IP" opravdu jedinym moznym a zda by cely problem
nesel vyresit treba nejak uplne jinak, nez nutnosti pachat takove veci
co planujeme. A (tak nejak) se navic nabizi otazka, proc je vlastne v
one siti onen router "1. "Pokud je to ale opravdu tak jak rikate, pak je
skutecne nejspis nutny bridge ...