PPP NAT + IPFW

Zbynek Houska zbynh at seznam.cz
Mon Jun 14 22:15:42 CEST 2004

Dobry den,

snazim se rozlousknout orisek jak skloubit ppp nat spolu s ipfw.
Dokud se IP adresa od providera nezmeni, tak je vse v pohode. Pokud
musim pouzit zalozni spojeni, tak nastavaji spojeni.
Na vysvetlenou dodavam, ze vetsinu casu jsem pripojenej pres gprs, ale v
nekterych pripadech bych potreboval vytocit spojeni (automaticky) pomoci
medemu. To hlavne kdyz spojeni blbne. Jde mi o to aby cela ta oparace
byla co nejmene bolestna (jedny pravidla ipfw + nat)

Mam za to, ze nat povilim ppp.conf takto:

nat enable yes
nat log yes

Pak bych musel asi vyloucit podobna pravidla z ipfw a nechat pakety
dojit az na interface, kde by byla nasledne prelozena nat:

${fwcmd} add deny all from any to 192.0.2.0/24 via ${oif}

Dotedka jsem to resil tak, ze jsem spoustel natd z /etc/rc.conf a pakety
ven a dovnitr pres tun0 posilal na natd.

Jakakoliv pomoc bude vitana.

Zbynek
--
If you cannot work with love but only with distaste it is better that you
should leave your work.