potrebuji WWW anti porno filtr

Petr Bezděk FreeBSD at ada-net.cz
Wed Jun 9 22:36:12 CEST 2004

Radim Kolar napsal(a):

> Potreboval bych doporucit nejaky kvalitni anti-porno filter pro web. Zkousel jsem nekolik ACL listu do squidu a ucinnost neni nic moc, daji se pomerne lehce obejit, protoze serveru s timto obsahem jsou kila a navic je tu problem s aktualizaci, porad pridavat rucne acl rule je otrava. Neni neco jako RBL / SMTP ale pro WEB?

Ja u nas pouzivam pro pripojeni zakladni skoly transparentni Squid s
redirectorem Squirm a rucne udrzovany seznam regularnich vyrazu a URL s
nezadoucim obsahem. Detekce inkriminovanych stranek je docela slusna.
Pri pristupu na inkriminovanou stanku se zobrazi nasledujici obsah:
http://www.ada-net.cz/warning.html :)

Ucinost se jeste zlepsila od dob, kdy reditelka dostala pristup ke
statistikam navstivenych stranek.

Lze taky pouzit SquidGuard nebo DansGuardian - umi si stahnout
blacklisty z netu. Jenze tyto blacklisty maji nezanedbatelnou velikost -
radove nekolik MB a prohledavat takovou databazi neco stoji. Zalezi
potom na rychlosti serveru a rychlosti linky - muze se stat, ze pruchozi
provoz pres proxy muze nabirat latence.

--
Petr Bezděk