ATA write cache

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Tue Jun 8 09:27:41 CEST 2004

On Mon, Jun 07, 2004 at 10:07:26AM +0200, Rudolf Cejka wrote:

> Pri letmem pohledu do draftu ATA jsem nevidel ani nic o transakcich,
> ani o working setech. A z diskuzi ve FreeBSD konferencich si pamatuju,
> ze pro 5.x chteli mit write cache zakazane, ale na natlak z ruznych
> stran (napr. ze Linux mel write cache povolene a vykonnostni rozdily
> byly prilis velke - treba to uz teda ale neplati) zase wc povolili.
> Bohuzel ATA disky pry casto lzou a ackoli tvrdi, ze sektor uz zapsany
> je, tak zapsany byt nemusi. Pri ztrate napajeni ma byt zarucene pouze
> to, ze se dokonci zapis prave prepisovaneho sektoru, nic vic.

working set sem myslel v obecnem pojeti a transakci operaci s tou
mnozinou... nemyslel jsem nic formalizovaneho...

proste se pracuje nad nejakou mnozinou dat v danem case a ta se pak hodi
do cache a pak se tam po jistem case hodi dalsi data (jina)... cimz se
docili toho ze jsou casove oddelena...

roman