ATA write cache

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Fri Jun 4 14:47:45 CEST 2004

Divacky Roman wrote:

>jasne... ale nechapu proc by to melo vadit. pokdud na diskou jsou data v
>KONZISTENTNIM stavu pouze nekolik transakci pozadu...
>
>chapeme se?

Mozna jsem tupy, ale prenos mezi cache a diskem preci neni transakcni.
Transakce delaji soft updates. No a pokud softupdate dokonci transakci a
disk hlasi ze je zapsano, jede se dal. Nicmene disk to zahlasi jiz po
ukonceni zapisu do cache a tak OS si mysli ze je transakce u konce a dal
se o nic nestara.
Nicmene pri prenosu cache-disk uz o transakci neni ani slovo a logicky
pak kdyz vypadne proud, tak cache je smazana, disk je nekonzistentni a
OS to nechape, protoze preci pred vypadkem mu disk potvrdil ze transakce
byla v poradku.

Ondra