navrh site

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Wed May 19 07:19:37 CEST 2004

Radim Kolar napsal(a):

> Presneji jak router .3 zjisti na jakem AP visi prislusna wifi IP adresa.
> Nepomohla by nejaka routed ci podobna techologie? Potreboval bych aby se tam
> dynamicky vytvareli routovaci polozky typu host s gatewayi na prislusne AP.

Jak jsou propojeny AP s routerem? Pomoci ethernetu pres switch? Pokud
ano, routerproste posle paket do site a switch ji posle tomu AP, za
kterym je prislusna MAC adresa (tedy alespon tak by se to melo chovat).
Takze neni potreba nastavovat zhola nic. Pokud jsou AP pripojeny pomoci
WiFi bridge, pak po pripojeni jednotlivych bridge do switche se to bude
chovat uplne stejne.

> V soucasnosti je routerem cisco, ktere umi narozdil od freebsd vice linek do
> stejne destinace a pomoci RR rozhazuje packety mezi jednotlivyma AP. Problem
> je, ze to neni zrovna nejrychlejsi protoze dojde jen 1 packet ze 4. Rychlost
> neni pro pouziti podstatna. Problem je, ze to ma neuveritelne velke lagy, ktere
> znemoznuji interaktivni pouziti.

Spatne navrzena topologie...

> 2) Nevite zda wokenice automaticky preskakuji mezi jednotlivymi AP ve stejne
> siti podle sily signalu?

Nezkousel jsem, jestli WiFi bude nejak preskakovat podle sily signalu.
Podminkou k takovemu chovani by samozrejme bylo na vsech 4 AP shodne
SSID, WEP kody, a pripadne shodne nastavene filtry podle MAC adres.
Nicmene by zde bylo asi nejvhodnejsi pouzit RADIUS server pro
autentikaci useru.

> 3) Problem, ze spolu asi nemuzou komunikovat useri poveseni na ruznych AP,
> ignoruji. Neni to pozadovano.

Proc by spolu useri nemohli komunikovat? Samozrejme predpokladam, ze
jsou vsechny 4 AP spojeny v nejakem switchi...

Zbynek