server na ZS/SS

Radim Kolar hsn at netmag.cz
Thu May 13 22:05:40 CEST 2004

> hm. ked som pisal tuto otazku v duchu som poznal odpoved. Pravda je vsak
> trosku dalej.
> Toto ma byt "server" niekde na nejakej skole. cca 1000 ludi. Webmail, PHP,
> sem tam nejake cvika z C/C++. Penazi, ked mi vedenie tej skoly da 20-30k
> bude dost. Snazim sa najist kompromis. Ponuknut studentom 5G je asi smiene
Aha, server pro studenty na zakladni/stredni skole je velice specialni pripad.

Zakladni pravidla:
  musi se pocitat s tim ze bude rootnut
  co nejpomalejsi CPU
  co nejmensi velikost disku - nejdulezitejsi faktor
  vice disku > 1 aby server stihal
  velikost diskove quoty v homediru tak, aby se tam nevesla mp3ka. To
  same plati pro quotu na webstranky.
  zalohovat jenom system, ne data uzivatelu
  quota na tmp!!

5GB/1000 - to je 5MB najednoho. Pro ucely vyuky programovani naprosto
dostacujici, nez nabastli 5MB kodu, docela se dost zapoti. Pro stahnovani
porna, warezu a mp3 ovsem sotva. Kdyz diskova kapacita neni, tak i kdyz si to
rootnou, tak ji nemaji kde vzit.  Druhy 5GB disk jim dat na mailboxy a neni co
resit.

Pocitacove ucebny tady vypadaji tak, ze 80procent stahuje warez,mp3,porno,filmy
a zbytek hraje quake. Maji to rychle neb jim danovi poplatnici plati 2 Mbit
linku a gigahz pocitace. Koho zajima programovani, ten si radsi programuje
doma. Chybny management.