nefunguje mi dhcrelay

Cizek Milan cizek.milan at seznam.cz
Thu May 13 22:53:26 CEST 2004

Ahoj,
mam tu dalsi ze zakladnich lama problemu, :-) situace je nasledujici:

BSD1<---->BSD2, kazdy stroj ma jeden interface, na kterem visi cely houf
pocitacu (pres switch); na BSD2 bezi isc-dhcpd, ktery nasloucha na vsech
rozhranich...

Problem mam s klienty pod BSD1, kteri DHCP server nevidi a konfiguraci tudiz
nedostanou. N zkousku jsem na BSD1 nainstaloval port
isc-dhcp3-relay-3.0.1.r12_2 a nasledne do rc.conf pridal:

dhcrelay_enable="YES"
dhcrelay_flags=""
dhcrelay_servers="10.0.254.2"  // ip na BSD2 (v pohode pinknu)
dhcrelay_ifaces="vr0"  // interface, ktery jde do switche spolecne s klienty

zda se ze relay bezi...

igw# sockstat -4 |grep dhcrelay
root     dhcrelay   447   4  udp4   *:67                  *:*

na protejsim BSD2 dhcpd take...

router# sockstat -4 |grep dhcp
root     dhcpd      556   6  udp4   *:67                  *:*

Jenze at se snazim jakkoli, tak v zapojeni pod BSD1 konfiguraci zaboha
nedostanu. Zkousel jsem relay pro jistotu spustit i na dalsich ifaces, ale
rovnez to nepomohlo. Tak jsem zvedav, co jsem zase nepochopil... :-)

Milan