NIC memory corrupt - irq konflikt ?

Břetislav Kubesa bretislav.kubesa at centrum.cz
Fri May 7 18:52:40 CEST 2004

SWITCHu

> [...]
> (sis driver) obe maji urcite lepsi HW nez Realteky. Ale i ten Realtek
> 8129/8139 bude umet autonegociaci a je 100Mbps a ne 10Mbps jako 8029.
> Nebo pokud jste na tom tak spatne, ze i tato suma je pro vas moc tak
> vam zbyvaji bazary HW nebo se smirit s halfduplexem.
> Rada na zaver, pro ten ktery cipset se podivejte alespon do BUGS sekce
> manualu driveru nebo primo do komentaru ve zdrojich driveru co o tom
> kterem chipsetu autor(i) driveru pisi.
> Neznamena to, ze bych vam nejakou z techto karet doporucil do serveru,
> ale doufam, ze vas dotaz je (snad) zodpovezen.

Diky, ze jste si dal tu praci. Ted dokument jsem cetl, ale na patch jsem si
netroufl, respektive jsem si myslel, ze uz ve verzi 5.2 davno ten patch
je...nakonec jsem to vzdal a zakoupil 2 x Realtek 8319, avsak ani ten
problem nevyresil. Zda se, ze problem je v tom, ze switch od providera, do
ktereho jsme pripojeni, je zrejme vzdalen na hranici 100m - coz nevim,
nevidim jim do topologie, ale dnes mi bylo neco podobneho telefonicky
naznaceno. Switch je sice 3COM 10/100 autoneg., ale karta se do 100
FULL-DUPLEX neprepne, jede v 10 half-duplex. Pri manualnim prepnuti se
spojeni vubec nevytvori. Inicioval jsem promereni pripojky, tak jsem vazne
zvedav. Jeste k tomu jsem se dnes dozvedel, ze byl vymeneny vadny router od
providera-providera, na kterem dochazelo ke ztrate paketu....clovek se pak
muze divit, proc to dela, co to nekdy dela...
Zajimavy je pocet kolizi, mely by byt okolo 1 % (i kdyz nevim, i u
switche?),  coz nejsou.Chyby se pri pouziti 8139 znacne minimalizovaly.

 netstat -I rl0 -i -b

Name   Mtu     Network       Address                  Ipkts         Ierrs
Ibytes            Opkts        Oerrs     Obytes       Coll
rl0        1500    <Link#1>      00:e0:4c:a2:c3:26   2971104   2
1863478305   710752     0           60585605  6683

Opkts/Coll cini 6.4 %...

Vsem diky za predesle podnety.

BK