nahle vypadky site

Pavel Kratina kratinap at volny.cz
Fri Apr 30 12:39:32 CEST 2004

tak uz to zase bezi, sic nevim proc.
----- Original Message -----
From: "Pavel Kratina" <kratinap at volny.cz>
Sent: Friday, April 30, 2004 9:51 AM
Subject: nahle vypadky site

Zdravim,

ponejprv dekuji za rady ohledne pocitani prislych dat (ipfw count), dostal
sem se k tomu az nedavno.

Mam avsak dalsi problem.
FBSD 5.2.1 p1 kernel jsem upravoval, slouzi prevazne jako router pro cca 2
PC s pevnou IP.
IPFW, zakazany jsou jen ip z 127.*, 10.*, 192.* na vnejsi rozhrani, NATD.
vnejsi rozhrani xl0 si bere adresu z DHCP. (vnitri IP pevne danna).

vesnes vse funguje bez zavaznych problemu az do doby D (ktera mi neni vubec
jasna, zatim se to stalo dvakrat v rozmezi dvou tydnu), kdy se nemohu dostat
pres vnejsi rozhrani.
tedy
-ping kamkoli neukazuje nic ani time out (traceroute tez)
-netstat -r tez neukaze vubec nic (default gateway ... )
-arp -a jen adresy z vnitriho rozhrani
-tcpdump xl0 (vzdy ukazoval arp ostatnich PC za vnejsim rozhrani na stejnem
segmetu site  (ICP  je mistral)), po pady ani tuk
-jen nast -ixl0 ukazuje ty spravne arp pakety

Kdyz se to stalo prvne stacil restartovat router (zkousel jsem restartovat
jen sitove sluzby, ale to nepomahalo, asi jsem postupoval spatne), avsak ted
nepomaha vubec nic.

jen traceroute ze site na tu adresu, kterou mej/stale ma xl0 konci u ICP
pote time out

Tesne pred padem jsem neistaloval zadnou aplikaci.
v dmesg neni nic neobvykleho

Nevite jak, kde najdu problem, vubec netusim do jakeho logu nebo jaky
programek mi co rekne, pripadne jak to vse vyresit?

DEKUJI MNOHOKRAT
PK