Nastavenie jednoduchej siete - 2xPC + Cross cable

Stano Sitar sitar_vim at procaut.sk
Thu Apr 29 12:58:25 CEST 2004

Vazeni pani.

Som zaciatocnik a skusam sa ucit nainstalovat FreeBSD
ako jednoduchy fileserver.

Urobil som si doma jednoduchu instalaciu FreeBSD 5.2.1 ako
File server (samba) "na hranie". Skusam si konfiguraciu
Samby, siete, Vinum, ...
Server ma adresu 192.168.1.1
je to default minimalna instalacia
plus dokumentacia, vim, samba, lynx a midnight commander  ;-)

Krosovanym kablom som na to pripojil PC (moj domaci "desktop")
192.168.1.2 s beziacim W98 a zdielane sambovske adresare
funguju. Krasa. Aj sa pripojim cez putty (ssh protokol) a viem
pracovat v konzole.

Ked ten moj "desktop" (192.168.1.2) bootnem vo FreeBSD 5.1,
a pingnem 192.168.1.1 tak mi to vypise "no route to host".
To iste pri ssh 192.168.1.1

Siet som nainstaloval v oboch pripadoch cez sysinstal
Detekovalo mi to kartu, opytalo sa na IPV6, DNS, IP, ....

Co mam nastavit, aby som sa dokazal pripojit cez ssh?
Co si mam nastudovat?

Vdaka
Stano