Network monitor v realnom case...

Lubomir Majersky lumax at acompoprad.sk
Wed Apr 28 13:53:59 CEST 2004

Zdravim,

vie niekto doporucit co pouzit na monitoring objemu prenesenych dat v
realnom case (sekunda za sekundou)? V intranete mam masinu, kde bezi FreeBSD
4.9 (dns,ftp,www,mail....mrtg - nim monitorujem traffic public if routra) na
nej by som chcel spustit SW na monitoring, ktory by mal monitorovat privatny
if a public if routera.

Dodnes som vyskusal nasledovne SW:

iftop, nifmon - tie robia monitoring v reali avsak, len na masine kde to
bezi, nie su na baze SNMP
iog - je v celku zaujimavy, avsak udaje su nerealne, nakolko ho neviem cez
cron spustat castejsie ako minutu po minute
ifgraph - som tiez skusal, podobne ako iog, nie som si vsak 100% isty,
nakolko som tych SW skusal dost a je mozne ze sa mi to uz pletie
nitpicker a ipa podobne ako u vyssie zmienenych (nitpicker hrozny vystup)
netams - ten som zatial neskusal, ale co som si pozeral na nete, zrejme to
bude nieco podobne ako u iog s tym, ze je mozne vystup dat do databazy, co
uz sa mi zda prilis "komplikovane" vzhladom na to, ze len obcas potrebujem
zistit objem prenesenych dat napr. za den...
ipacctd a ipcad - tie som mal nainstalovane, ale konfiguracia sa mi zdala
dost neprakticka, takze vysledok u tychto dvoch SW neviem. Ak by mi vsak
niekto potvrdil, ze sa to da pomocou nich robit pustim sa do toho.

Vdaka Lumax