vinum RAID5 a rychlost zapisu

Stanislav Zaris zaris at slovanet.net
Thu Apr 22 21:12:53 CEST 2004

> Jeste si zkusim pohrat s nastavenim rsize a wsize u NFS.

Mne sa osvedcilo rsize 16384 a wsize 32768 (ale tuningoval som to hlavne na
male subory <10kb)
Odporucam experimentovat a pouzit http://www.iozone.org/
(/usr/ports/benchmarks/iozone). Su tam aj svice na benchmarkovanie NFS.

> Kdyby nekoho napadlo, co by to mohlo brzdit, byl bych vdecen.

Sice toto nie je tvoj pripad, ale dost vyrazne pomohlo priepustnosti aj
zvacsenie MTU (skusal som tusim az 16114), ale na to treba mat "spravnu"
sietovku (aby podporovala tzv. "jumbo frames" co vacsina gigabit sietoviek
vie i ked s roznou max. velkostou MTU) a ak tie stroje nie su prepojene
krosom, tak aj vhodny svic (byvaju zvycajne dost drahe a malo ktory vie MTU
viac ako 4000). Tak isto tusim 3com neodporuca vacsie MTU (9000) na UDP.
Sorry, ak som uletel trochu mimo :-)

Stano.