vinum RAID5 a rychlost zapisu

Dvořák Jan JaDvorak at grall.cz
Thu Apr 22 18:23:16 CEST 2004

Dobry den,

Pres SCP, FTP to zapisuje pro me dostatecnou rychlosti cca
6MB/s, coz jsem tak nejak ocekaval. Problem je v tom, ze kdyz prenasim
data pres NFS (nad UDP), tak rychlost zapisu je jen neco malo pres
4MB/s. Divne je taky to, ze kdyz jsem mel disky zapojene v RAID0, tak
jsem zapisoval pres NFS bez problemu 11MB/s na 100Mbitovem ethernetu.

RAID 5 je obecne mnohem pomalejsi nez RAID0. Je totiz nutne dopocitavat paritu. RAID 0 se s nicim takovym nepare, navic mate paralelni zapis na oba dva disky coz vam samozrejme zvysuje vykon.

HonzAD