X11, fbsd4.9, X-win32 (VNC) - i18n

Stefan Kremen piftik at yhman.tnuni.sk
Mon Apr 19 20:24:45 CEST 2004

Zdravim!

Snazil som sa dat co najstrucnejsi subject, nech to nie je dlhe, tak hned
vysvetlim, co chcem:

Mam nainstalovane FreeBSD 4.9-Release spolu s XFree86 4.3.0.
Podla navodu na http://www.freebsd.cz/cs/CZ/doc/localization/index.html som
doplnil slovencinu do celeho systemu, ktora mi bez problemov funguje. Jediny
rozdiel je v tom, ze klavesnicu som nekonfiguroval v /etc/X11/XF86config, ale
v KDE pomocou jeho prepinaca klavesnic.
Tu som spokojny.

No z lokalizaciou zacina byt problem, ked sedim za Win2k a pomocou X-win32
alebo aj VNC sa pripojim na horepopisany stroj. Lokalizacia akosi prestane
fungovat (funguje len diakritika na klavesach '6' az '0'), comu sa v podstate
ani necudujem, lebo windows bezia na cp1250, kdezto FreeBSD na ISO8859-2.
Stretol ste sa niekto s tym a vyriesil tento problem? Je nejako mozne prinutit
win, aby pouzivali Latin2 (asi nemozne,ze?) alebo naopak, nastavit FreeBSD
tak, aby pracoval s cp1250? Alebo strielam mimo a da sa to nejako inac?
Pripadne pouzil ste niekto iny Xserver na windows masinach, kde nie je tento
problem?

Vdaka za reakcie.
PiFtiK