Sysconfig v grafice

Jozef Babjak jozef.babjak at stuba.sk
Thu Apr 15 10:47:59 CEST 2004

On Thu, Apr 15, 2004 at 09:55:45AM +0200, Pavlicek Jaroslav Ing. wrote:
> Tema do diskuse: v knizce o FreeBSD mne prekvapilo a zarazilo zaroven,

  ^-- Ktora kniha to bola?

> ze slabe misto naseho nejoblibenejsiho systemu :) je instalace v
> textovem rezimu a ze do budoucna se pocita s instalatorem v grafice. Co
> vy na to? Ja s tim absolutne nesouhlasim. Nic proti grafice a novym
> zajemcum o stabilni platformu, kteri prechazeji z windows, ale mate
> pocit, ze je to treba ?

  ^-- Graficka instalacia moze byt prijemna, ak sa ponecha moznost'
vol'by. Co sa tyka "prilevu Win [l]userov", prial by som si, aby nikdy
nenastal; takyto masivny prilev momentalne prebieha do linuxovej komunity,
ale ako pozorujem, v prevaznej va:csine pripadov ide o l'udi neochotnych
ucit' sa nove veci, samostatne riesit' problemy, citat' manualy, naucit'
sa pouzivat Google a precitat' si obsah dialogoveho okna predtym, ako
stlacia "OK" ci "Cancel" (cest' vynimkam). Ako priklad mozem uviest' cast'
otazky, ktora odznela pred cca mesiacom v poradni na abclinuxu.cz:
"...zistil som, ze miesto na particii bolo uplne zaplnene suborom
/root/Xerrors.log, tak som ten subor zmazal;  neviete, co v nom mohlo
byt'?". Co k tomu dodat'?

Co sa tyka terajsej textovej (teda skor ncurses) instalacie FreeBSD,
povazujem ju za celkom adekvatnu

	a) sirokej skale pocitacov, na ktore je tento OS urceny a

	b) predpokladanej urovni pouzivatel'ov, pre ktorych je urceny;
	tym nemam na mysli len administratorov serverov, ale obycajnych
	pouzivatel'ov, ktori si kupili svoj prvy pocitac, chcu si ho
	spravovat' sami, rozhodnu sa pre FreeBSD a teda si precitaju v
	Handbook-u kapitoly "Instalation" a "Unix basics" [kapitolu
	"Introduction" maju uz precitanu, ked' sa rozhodli FreeBSD
	instalovat', nie? ;-)]

J.