Samba a virtualni ucty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Apr 6 01:43:53 CEST 2004

Jeřábek Ladislav wrote:

> Manualove stranky souboru smbpasswd (man smbpasswd) jsem samozrejme
> procital, ale jedine co jsem se dozvedel je, ze tam ucet mohu pridat pomoci
> prepinace -a, ale ucet musi existovat i v souboru /etc/passwd, jinak je
> prepinac ignorovan. Mohl by jste mi prosim poradit jak to tedy udelat?

	Mozna by stalo za to si ujasnit, co se mysli pojmem "virtualni ucet".
Jestli ucet, ktery nema shell, nebo jde o ucet, na ktery se nelze vubec
prihlasit, nebo jde o to, aby takovy ucet nebyl uveden v /etc/passwd -
nebo co vlastne.

	Ja takove ucty v /etc/passwd uvedeny mam. Ale prihlasit s ena ne neda,
protoze neexistuje (skutecne neexistuje) zadne heslo, ktere by k
takovemu uctu bylo "spravne" - a krome toho - nemaji shell. Pro me jsou
takove ucty virtualni dost ...