Lehce OT: sledovani provozu a zateze site

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Tue Mar 30 13:20:53 CEST 2004

Zbyněk Burget wrote:
> Zdravim vespolek,
>
> mam jeden dotaz na vas, kteri bezne sledujete provoz a zatizeni site. Vim,
> ze se to tu pred casem trochu resilo, ale nejak mi unikla pointa. Odpoved
> staci heslovite :-)
>
> Co kdo z vas pouziva na sledovani zateze site?
>
> FreeBSD router IPFW+DUMMYNET (+natd). Jde mi o to, abych byl schopny
> sledovat, kdy a jak moc jednotlive stanice vyuzivaly linku (nepotrebuju
> pocitat mnozstvi stazenych dat) - nejake prumery vytizeni linky od
> jednotlivych stanic za nejake casove useky. Neni podminkou graficky vystup
> [...]

Na hlavnim routeru delam statistiky per user pomoci sysutils/ipa a nad
tim mam napsane webove rozhrani v PHP. Dale pomoci MRTG nad rrd databazi
delam grafy o vyuziti linky per user + informace z dalsich routeru pres
SNMP. K zobrazovani dat z rrd databaze pouzivam mirne upravene mrtg-rrd
od Yenyi Kasprzaka.

Dalo to sice trochu praci nez jsem to dostal do nynejsi podoby, ale zase
vysledek stoji zato.

--
Petr Bezděk