Floppy Disk - surne

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 28 00:15:17 CET 2004

Tomas Baca wrote:

> Mal som podobny problem, ale vo FreeBSD 5.x
> Uz sa tu o tom pisalo.
> Skus v biose vypnut ACPI a zariadenie v /dev by sa ti malo objavit.

	Je potreba podotknout, ze v 5.x jsou zarizeni vytvarena dynamicky v
ramci device-filesystemu, kdezto na 4.x jsou staticka. Takze pricina
neexistence nejakeho zarizeni na 4.x a 5.x zcela jiste nema spolecnou
pricinu a je malo pravdepodobne, ze ma spolecne reseni.

	Jinak - v originalnim prispevku se psalo, ze nejakou(!) chybu vypise
"MAKEDEV" - bohuzel, ac tazatel potrebuje urgentne poradit, neposkytnul
ani tu minimalni informaci - tedy tu chybovou hlasku. Presto se da
takrka jiste rict, ze zadna chybova hlaska vypsana jako nasledek volani
"MAKEDEV" nevznikne tim, ze by zarizeni fdc resp. fd nebylo prelozene v
kernelu - takze tato zarizeni sice samozrejme v kernelu byt musi, ale
zminenou chybu to, zrejme, nevyresi. Navic, z popisu je zrejme, ze
fdc/fd zarizeni v kernelu prelozena jsou - vysledkem mountu byla hlaska
"incorrect superblock" ktera vznikla tim, ze system nebyl spokojen s
obsahem superblocku, ktery z diskety precetl. Kdyby zarizeni
neexistovalo, nemohl by zadny precist a chybova hlaska by znela "device
not configured".

	Takze mam-li shrnout poskytnute rady - pokud je floppy v msdos/fat
formatu, coz pravdepodobne je, je treba ji mountovat jako takovou a
nikoli jako UFS. Kernel pravdepodobne jakkoli nutne upravovat neni.

	A co se toho zarizeni tyce - vzpomenute "/dev/fdc0" skutecne v /dev
neni - fdc je "floppy disk controler". My ale nechceme primountovat
controler, ale primo onen flopy disk - a ten je /dev/fd0 pripadne
/dev/fd0c. Tim je take skoro jasne, jaka to byla ta "utajena" hlaska v
pripade MAKEDEV - zrejme to bylo "bad unit for disk in: fdc0" ...

	Jeste ze, kdyz ma clovek dost casu, dokaze nejen nalezt odpoved, ale
dokonce i otazku ...