top a systat

Jozef Babjak jozef.babjak at stuba.sk
Sat Mar 27 09:19:33 CET 2004

Zdravim vsetkych!

> A este by som mal otazku vie mi niekto povedat, aleebo dat link na
> nejaku stranku kde je slusne popisany systat, hlavne co sa  tyka na co
> davat pozor, a pod., ze kedy je to zo systemom uz zle a ako urcit podla
> tych hodnot co dava ze v com je asi chyba a pod. proste nie len popis
> jednotlyvych poloziek ako je v manualy.

  ^-- No, ani na otazku, "kedy je to so systemom uz zle" sa neda vseobecne
odpovedat, a teda asi ani nikde taky navod nenajdete. Zakladom je vediet,
co je pre dany system normalne, t.j. ake su hodnoty load-u, volnej pamate,
IO operacii pri beznom zatazeni.

Navod, ako zistovat uzke miesta, je v knihe Michala Lucasa "FreeBSD -
sitovy opracni system", isbn 80-7226-759-7, v kapitole venovanej
sledovaniu systemu [je to ukazane na nastroji vmstat(8)]. IMHO je to
najlepsi material o fbsd, ktory je k dispozicii v cestine/slovencine.

J.